Depresiją galima sumažinti be vaistų

1/0

Medicinos žinios

2006-11-16 17:47

Depresiją galima sumažinti be vaistų

Teksto dydis:

Energingas pabėgiojimas, draugiška šachmatų partija ar raminamasis masažas gali tapti puikiu vaistu nuo depresijos, sako Amerikos gydytojai.

Skeptikams, kurie labiau linkę pasikliauti vaistais, medikai primena, kad visi šie dalykai apskritai padeda išlikti sveikiems, todėl bet kuriuo atveju verta išbandyti ir tokį gydymo būdą.

Gydytoja pabrėžia, kad šie būdai įveikti depresiją gali būti padeda tik esant lengvai ligos formai bei kartais gali būti papildoma priemonė, drauge su vaistais. Tačiau tai nėra depresijos gydymo būdas.

Kasmet milijonai amerikiečių suserga depresija ir dauguma jų kreipiasi į savo gydytojus ar profesionalius psichiatrus, kad šie jiems išrašytų antidepresantų - dažniausiai Prozaco.

Vis daugiau pacientų teiraujasi ir apie gydymą be vaistų. Tačiau kol kas nėra atlikta pakankamai tyrimų, kurie būtų nustatę, kaip efektyviai depresiją veikia alternatyvi terapija.

Tiesa, prieš penkerius metus atliktas tyrimas nustatė, kad makšta gali būti pagrindinis ginklas prieš depresiją. Gydytojai tikina, jog fiziniai pratimai gali būti tokie pat efektyvūs, kaip ir antidepresantai.

Tyrimą atlikęs psichologijos profesorius James Blumenthal nustatė, kad dešimt mėnesių nuoseklių ir nuosaikių treniruočių gali sumažinti depresijos simptomus lygiai taip pat, kaip ir antidepresantų vartojimas.

Kitas tyrimas parodė, kad jauniems žmonėms, kurie sportuoja mažiausiai po 30 minučių 3-5 kartus per savaitę, depresijos simptomų sumažėja perpus.

Net iš pažiūros ramios sporto šakos (Joga, T'ai chi) padeda sumažinti kraujo spaudimą ir įveikti stresą.

Gydytojai sako, kad pagrindinė mankštos nauda - pasitikėjimas savimi. Sportuojantys žmonės jaučia labiau kontroliuojantys savo gyvenimą, aplinką bei kūną. Jie retai patiria bejėgiškumo jausmą, kuris yra vienas iš ryškiausių depresijos požymių.

Kad sportas padeda ar bent jau nekenkia - ginčų nekyla. Daug subtilesnis klausimas yra depresijos gydymas žolelėmis.

Gydytojai pripažįsta, kad naudos turi B grupės vitaminų vartojimas. Tačiau įspėja, kad jonažolės poveikis gali būti net pavojingas, jei ji vartojama kartu su antidepresantais. Reaguodama su kai kuriomis antidepresantų sudėtinėmis dalimis jonažolė gali paveikti kepenis. Be to, medikai apskritai abejoja šios žolelės gydomosiomis savybėmis.

Specialistai sako, kad gydymas be medikamentų (masažas, kvapų terapija ar akupunktūra) labiausiai padeda išvengti trumpalaikio streso, tačiau depresijai gydyti to nepakanka. Reikia ilgalaikio poveikio priemonių, tačiau kol kas niekas nežino, kas tokį poveikį gali turėti.

Mokslininkai jau seniai nustatė, kad palankiausia dirva kerotis depresijai - vienatvė. Todėl paprasčiausias buvimas su draugais, šeima - visada pakelia nuotaiką ir padeda nepasiduoti niūrioms mintims. O jei bendravimas derinamas ir su fiziniais pratimais, žaidimais bei mėgiama veikla - tai gali sumažinti depresijos simptomus.

Energingas pabėgiojimas, draugiška šachmatų partija ar raminamasis masažas gali tapti puikiu vaistu nuo depresijos, sako Amerikos gydytojai.

Skeptikams, kurie labiau linkę pasikliauti vaistais, medikai primena, kad visi šie dalykai apskritai padeda išlikti sveikiems, todėl bet kuriuo atveju verta išbandyti ir tokį gydymo būdą.

Gydytoja pabrėžia, kad šie būdai įveikti depresiją gali būti padeda tik esant lengvai ligos formai bei kartais gali būti papildoma priemonė, drauge su vaistais. Tačiau tai nėra depresijos gydymo būdas.

Kasmet milijonai amerikiečių suserga depresija ir dauguma jų kreipiasi į savo gydytojus ar profesionalius psichiatrus, kad šie jiems išrašytų antidepresantų - dažniausiai Prozaco.

Vis daugiau pacientų teiraujasi ir apie gydymą be vaistų. Tačiau kol kas nėra atlikta pakankamai tyrimų, kurie būtų nustatę, kaip efektyviai depresiją veikia alternatyvi terapija.

Tiesa, prieš penkerius metus atliktas tyrimas nustatė, kad makšta gali būti pagrindinis ginklas prieš depresiją. Gydytojai tikina, jog fiziniai pratimai gali būti tokie pat efektyvūs, kaip ir antidepresantai.

Tyrimą atlikęs psichologijos profesorius James Blumenthal nustatė, kad dešimt mėnesių nuoseklių ir nuosaikių treniruočių gali sumažinti depresijos simptomus lygiai taip pat, kaip ir antidepresantų vartojimas.

Kitas tyrimas parodė, kad jauniems žmonėms, kurie sportuoja mažiausiai po 30 minučių 3-5 kartus per savaitę, depresijos simptomų sumažėja perpus.

Net iš pažiūros ramios sporto šakos (Joga, T'ai chi) padeda sumažinti kraujo spaudimą ir įveikti stresą.

Gydytojai sako, kad pagrindinė mankštos nauda - pasitikėjimas savimi. Sportuojantys žmonės jaučia labiau kontroliuojantys savo gyvenimą, aplinką bei kūną. Jie retai patiria bejėgiškumo jausmą, kuris yra vienas iš ryškiausių depresijos požymių.

Kad sportas padeda ar bent jau nekenkia - ginčų nekyla. Daug subtilesnis klausimas yra depresijos gydymas žolelėmis.

Gydytojai pripažįsta, kad naudos turi B grupės vitaminų vartojimas. Tačiau įspėja, kad jonažolės poveikis gali būti net pavojingas, jei ji vartojama kartu su antidepresantais. Reaguodama su kai kuriomis antidepresantų sudėtinėmis dalimis jonažolė gali paveikti kepenis. Be to, medikai apskritai abejoja šios žolelės gydomosiomis savybėmis.

Specialistai sako, kad gydymas be medikamentų (masažas, kvapų terapija ar akupunktūra) labiausiai padeda išvengti trumpalaikio streso, tačiau depresijai gydyti to nepakanka. Reikia ilgalaikio poveikio priemonių, tačiau kol kas niekas nežino, kas tokį poveikį gali turėti.

Mokslininkai jau seniai nustatė, kad palankiausia dirva kerotis depresijai - vienatvė. Todėl paprasčiausias buvimas su draugais, šeima - visada pakelia nuotaiką ir padeda nepasiduoti niūrioms mintims. O jei bendravimas derinamas ir su fiziniais pratimais, žaidimais bei mėgiama veikla - tai gali sumažinti depresijos simptomus.

Man patikoNeblogaiMan nepatiko